Veel gestelde vragen Curanice Rentals: Villa & Apartements
Prijzen & Boeken
V: Hoe weet ik of een accommodatie beschikbaar is?
A: Ga naar de pagina “Bekijk alle accommodaties” , klik op een van de objecten, je ziet dan onder de foto een menu verschijnen, met o.a. “Beschikbaarheid”, daar vind je een beschikbaarheidskalender.
V: Wanneer is een boeking definitief?
A: Wanneer je de stappen van het boeken doorloopt kom je uit eindelijk bij de stap waarbij er een aanbetaling wordt gevraagd, dit betreft 20% van de totale reissom. Wanneer deze aanbetaling bij ons binnen is, dan is je boeking definitief. Met een credit card betaling, gebeurd de betaling gelijk en is daarmee ook de reservering definitief. Bij bankoverschrijving, dienen wij eerst de aanbetaling te hebben ontvangen en te hebben bevestigd per email (gebruikelijk binnen 1 dag na ontvangst van betaling).
V: Wanneer dient er betaald te worden?
A: Tijdens het boeken op de website wordt er een aanbetaling van 20% van de totale reissom gevraagd. De overige betaling dient uiterlijk 14 dagen voor de aankomst dag te zijn voldaan.
V: Welk bedrag wordt er aan borg gevraagd?
A: Voor alle accommodaties wordt er een vast bedrag van € 200,- aan borg gevraagd. Nadat je bent uitgecheckt en alles is in orde, krijg je deze binnen ca 7 dagen weer retour gestort.
V: Op welke dagen en tijden kan ik aankomen en vertrekken?
A: Het is mogelijk om 7 dagen per week aan te komen en te vertrekken. De check-in is op aankomst dag na 15:00 en de check-out op vertrek dag voor 11:00. Een eerdere check-in of latere check-out is in overleg mogelijk, kosten hiervan zijn € 25,-.
V: Hoe werkt het als ik de reis wil annuleren?
A: Wanneer u de reis annuleert, om niet Covid-19 gerelateerde redenen, is dat mogelijk, echter wordt de 20% aanbetaling dan wel gerekend als kosten.
V: Graag zou ik langer of voor een afwijkende periode willen verblijven, wat is er mogelijk?
A: Wil je graag voor een langere tijd een accommodatie huren of wil je een specifieke offerte ontvangen? Neem even contact op via: info@curanicerentals.nl
De accommodaties en het resort
V: Zijn een van de appartementen ook geschikt om met kinderen te verblijven?
A: Er zijn twee appartementen welke beschikken over beide 2 slaapkamers, tevens is er een campingbedje en een kinderstoel (op verzoek) beschikbaar. Wel vinden wij zelf de appartementen minder geschikt voor kleine kinderen. Zo is het zwembad, gelegen direct achter de appartementen, niet omheind, het diepste gedeelte is ca 180cm. Daarnaast zijn de terrassen van de appartementen ook niet omheind en zijn er allerlei (kleine) trappetjes en op en afstapjes. Wij vinden het belangrijk om hier eerlijk en transparant in te zijn, zodat je kunt genieten van een fijne en veilige vakantie.
V: Is de villa geschikt om met kinderen te verblijven?
A: Voor de villa is er ook een campingbedje en kinderstoel beschikbaar, echter wellicht voor kleine kinderen ook minder geschikt. Zo is het zwembad niet omheind en zijn er verschillende trappetjes en op en afstapjes. Uiteraard kun je er met kinderen verblijven, maar wellicht zijn dit zaken om rekening mee te houden, als je hier nog vragen over hebt, neem gerust even contact met ons op.
V: Waarom zijn de prijzen exclusief elektra en water?
A: Als wij een algemeen standaard tarief zouden hanteren, betaalt de ene gast te veel en de ander te weinig. Jij bent zuinig, een andere gast staat graag 4 x per dag onder de douche en laat dag en nacht de airco draaien. Omdat we samen met jou bij check-in en check-uit de meterstanden uitlezen, reken je alleen af wat je daadwerkelijk hebt verbruikt. Dit vinden wij eerlijker en transparanter dan een standaard tarief.
V: Hoeveel kosten aan elektra en water mag ik verwachten?
A: Elektra- en waterkosten zijn geheel afhankelijk van het gebruik. Bij normaal gebruik, dus 1 x per dag douchen en de airco even aan voor het slapen gaan en vervolgens de ventilator aanzetten, ben je gemiddeld voor 2 personen in de studio tussen de € 2,00 - € 3,00 per dag kwijt. Voor de appartementen en de villa kan dit hoger zijn.
V: Is het mogelijk om van de HATO airport opgehaald te worden?
A: Helaas is het niet meer mogelijk om airport pick-ups te doen. Sinds Covid-19 zijn er strenge regels v.w.b. het wegbrengen en ophalen van personen op HATO. Gelukkig staan er altijd wel taxi’s klaar, onze accommodaties liggen op ca 10 minuutjes rijden.
V: Is een auto noodzakelijk?
A: Wij raden sterk aan om een auto te huren, de meeste locaties op Curaçao liggen niet allemaal in hetzelfde gebied, daarnaast zijn onze accommodaties gelegen op een heuvel, vandaar het uitzicht. Er zijn kleine supermarktjes op loopafstand en Otrabanda zou je ook kunnen lopen, toch is een auto sterk aan te raden.
V: Hebben jullie tips voor eventuele autoverhuur?
A: Indien je interesse hebt in het huren van een auto, neem even contact met ons op via: info@curanicerentals.nl.
Covid-19
V: Wat zijn de huidige reisbeperkingen, maatregelen op het eiland, testvereisten en zaken omtrent Covid-19?
A: Hierbij twee handige links;
1. https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/curacao/reizen/reisadvies
2. https://www.curacao.com/nl/article/travel-updates
Bekijk beide links en neem de informatie goed door.
V: Wat gebeurd er als er wegens Covid-19 (reis)beperkingen komen?
A: Indien er reisbeperkingen worden opgelegd, bijvoorbeeld dat er een code rood voor Curaçao wordt afgegeven of er een algehele lockdown wordt afgekondigd, krijgt u 100% van uw betaling retour. Wij stellen ons hierin graag flexibel op, wij begrijpen dat Corona onzekerheden met zich mee kan brengen. Uiteraard kun je kosteloos je reis omboeken naar een andere periode, zodat je op een later moment van je vakantie kunt genieten.
Staat je vraag er niet bij? Aarzel niet en neem contact op via: info@curanicerentals.nl.